Producent | Fly Model / Gomix |
Nr katalogowy | MK-FLM002 |
Cena | 40,00 zł |
Kategoria | Samoloty - modele kartonowe |
Format | A3 |
Projektant | Grzegorz Świerczewski |
Skala | 1:33 |
Stopień trudności | Średniotrudny |
Stan produktu | Nowy produkt |
Amerykański pokładowy samolot myśliwski przeznaczony do walki na niskich i średnich pułapach. Projekt modelu umożliwia wykonanie wersji ze składanymi skrzydłami. Druk offsetowy; opracowanie komputerowe; historia samolotu oraz opis budowy - w języku ; ilustracja Jarosław Wróbel; wymiary modelu: dł. 418 mm, wys. 153 mm, rozp. 476 mm.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Samoloty F7F Tigercat (tłum. polskie - ocelot) posiadały znakomite osiągi oraz właściwości lotne. Prędkość lotu na niskim i średnim pułapie była o 130 km/h większa od samolotu F4U Corsair. Samolot był zbyt duży jak na pokłady ówczesnych lotniskowców. Poza tym miał zbyt dużą prędkość lądowania i na pokładzie lotniskowca operowanie nimi było mocno utrudnione. Samoloty F7F Tigercat weszły zbyt późno do produkcji, by mogły być użyte w pełni w II WŚ. Stoczyły jedynie kilka walk na Pacyfiku. Dopiero wojna w Korei dała możliwość bojowego sprawdzenia tych maszyn.
Plan modelu pozwala na zbudowanie samolotu wg stanu z końcowego okresu II WŚ.
Budowa modelu należy do prac średniotrudnych. W trakcie pracy można wykorzystać dodatkowe elementy np. tłoczoną owiewkę kabiny, toczone koła podwozia, co ułatwi budowę i zwiększy estetykę modelu.
Projekt opracowany jest techniką komputerową. Wycinanka wydrukowana jest techniką offsetową. Umożliwia to i jest zalecane położenie bezbarwnego lakieru na kolorowe strony przed ich wycinaniem.
Model składa się z:
- okładki (ilustracja F7F Tigercat –Jarosław Wróbel (1998);
- opisu (1,5 strony A3);
- rysunków montażowych (4 strony A3);
- szablonów wręg do samodzielnego wycięcia (1 strona A3);
- arkuszy kolorowych z częściami do wycinania (6 stron A3);
- tektury 1 mm (1 strona A3).
Autor projektu: Grzegorz Świerczewski, ilustracja – Jarosław Wróbel.
Wydanie III (2007).