Producent | Modelik |
Nr katalogowy | MOD05/08 |
Cena | 32,41 zł |
Kategoria | Samochody, Motocykle |
Format | A4 |
Projektant | Andrzej Maciejczak |
Skala | 1:25 |
Stopień trudności | Trudny |
Stan produktu | Nowy produkt |
Pierwszy samochód osobowy produkowany seryjnie w Polsce po II WŚ, w latach 1951-1973. Konstrukcja oparta była na radzieckim samochodzie M20 Pobieda, rozwijana następnie przez FSO w Warszawie. Nazwa potoczna samochodu FSO Warszawa - "warszawianka" lub "garbuska". Model trudny, druk offsetowy, opracowanie komputerowe.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Samochód GAZ-20 (oznaczenie fabryczne w zakładach GAZ w Moskwie) otrzymał oficjalne oznaczenie i nazwę M-20 Pobieda. M od "Mołotowiec", ponieważ zakłady GAZ nosiły imię Mołotowa), nazwa Pobieda (po polsku "zwycięstwo") na cześć zwycięstwa nad Niemcami. Pochodzeniu konstrukcji samochodu GAZ-20 jest niejednoznaczne: od niemieckiego samochodu Opel Kapitan lub amerykańskiego Forda z dolnozaworowym silnikiem Dodge-a z 1940 roku.
W 1957 roku nastąpiła modernizacja konstrukcji i pojawiła się nazwa M-20 Warszawa. Łącznie wyprodukowano 254 471 egzemplarzy samochodu FSO Warszawa różnych wersji.
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie.
Model przedstawia samochód osobowy M-20 Warszawa z roku 1954 w wersji taksówki Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego w Warszawie.
Plan modelu jest opracowany komputerowo na 6 stronach formatu A4.