Maserati 250F '1957

ProducentWMC Models
Nr katalogowyWMC014
Cena

16,19 zł

KategoriaSamochody, Motocykle
FormatA4
ProjektantAnton Jakunin
Skala1:25
Stopień trudnościŁatwy
Stan produktu Nowy produkt

Samochód wyścigowy produkowany przez firmę Maserati we Włoszech. Brał udział w wyścigach Formuły 1 w latach 1954-1960. Został samochodem kultowym w historii Formuły 1. Znacząco przyczynił się do zdobycia tytułu mistrza świata przez argentyńskiego kierowcę Juan Manuel Fangio. Model łatwy, druk offsetowy, opracowanie komputerowe.

Więcej szczegółów

Ostatnie egzemplarze!

Więcej informacji

Maserati 250F był przedniosilnikowym samochodem wyścigowym Formuły 1. Według opinii kierowców miał najlepszy silnik montowany z przodu samochodu w historii. Pojemność silnika wynosiła 2,5 litra, stąd oznaczenie 250F (skrócona forma od pierwotnej 250/F1). Sukcesy związane z tym samochodem są również sukcesami kierowców wyścigowych. Wielokrotnie na tym samochodzie brał udział w wyścigach argentyński kierowca wyścigowy, pięciokrotny mistrz świata Juan Manuel Fangio. Tytuły mistrzowskie zdobywał w latach 1951 i 1954-1957. W 2013 roku został wybrany najlepszym kierowcą wszech czasów, według czasopisma Autosprint.
Niewiarygodnego wyczynu dokonał Fangio w roku 1957. Odniósł cztery kolejne zwycięstwa w zawodach Formuły 1. Do legendy przeszła jego wygrana w Grand Prix Niemiec, która odbyła się na torze Nürburgring. Fangio odrobił stratę 48-sekundową w 22 okrążeniach, wyprzedzając lidera wyścigu na ostatnim okrążeniu. W wyścigu 10-krotnie bił rekordowy czas okrążenia toru.
Maserati – włoski producent luksusowych samochodów sportowych i wyścigowych. Przedsiębiorstwo założone zostało w 1914 roku w Bolonii. W 1993 roku włączone do koncernu FIAT.

Model należy do łatwych w budowie. Plan modelu jest opracowany komputerowo na 2 stronach formatu A4.

Opinie

Napisz opinię

Maserati 250F '1957

Maserati 250F '1957

Samochód wyścigowy produkowany przez firmę Maserati we Włoszech. Brał udział w wyścigach Formuły 1 w latach 1954-1960. Został samochodem kultowym w historii Formuły 1. Znacząco przyczynił się do zdobycia tytułu mistrza świata przez argentyńskiego kierowcę Juan Manuel Fangio. Model łatwy, druk offsetowy, opracowanie komputerowe.