Producent | Modelik |
Nr katalogowy | MOD05/15 |
Cena | 28,57 zł |
Kategoria | Kolejnictwo |
Format | A4 |
Projektant | Jan Kołodziej |
Skala | 1:25 |
Stopień trudności | Średniotrudny |
Stan produktu | Nowy produkt |
Pierwszy w Europie kontynentalnej parowóz wąskotorowej kolei zębatej, z napędem przekazywanym kołem zębatym na dodatkową szynę zębatą umieszczoną wzdłuż toru. Na początku XIX wieku John Blenkinsop i Matthew Murray skonstruowali wąskotorowy parowóz, nazwany na cześć miejsca bitwy z Francuzami - Salamanca. Model średniotrudny, druk cyfrowy, opracowanie komputerowe.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Na przełomie XVIII i XIX wieku siłę pociągową w transporcie po szynach zapewniały konie. Intensywne prace nowatorskie i wynalazcze doprowadziły do zastosowania tłokowych silników parowych. Pozostał problem napędu pojazdów szynowych po torach ułożonych na wzniesieniach o nachyleniu powyżej 2,5%. Rozwiązanie w postaci kolei zębatej pozwalało na poruszanie się przy nachyleniu torów do 48 % ! Technologię można stosować na całej długości wydzielonej linii kolejowej, lub jedynie na bardziej stromych fragmentach.
Bitwa pod Salamanką – starcie zbrojne, które miało miejsce 22 lipca 1812 roku podczas wojen napoleońskich na Półwyspie Iberyjskim. Armia angielsko-hiszpańsko-portugalska dowodzona przez księcia Wellingtona pokonała wówczas armię francuską.
Model należy do średniotrudnych w budowie. Plan modelu jest opracowany komputerowo na 6 stronach formatu A4.