Producent | Modelik |
Nr katalogowy | MOD10/14 |
Cena | 23,81 zł |
Kategoria | Kolejnictwo |
Format | A4 |
Projektant | Piotr Koper |
Skala | 1:87 (H0) |
Stopień trudności | Trudny |
Stan produktu | Nowy produkt |
Pierwszy polski tramwaj miejski produkowany po II WŚ. Konstrukcję tramwaju opracowano w Chorzowskiej Wytwórni Konstrukcji Stalowych Konstal, zastosowano więc oznaczenie Konstal N lub tramwaj Typu N. Produkowany był w latach 1948-1956. Model średniotrudny, druk offsetowy, opracowanie komputerowe.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Tramwaj typu N był dwukierunkowym, dwustronnym, jednoczłonowym wagonem o napędzie elektrycznym. Konstrukcja pojazdu była uproszczoną wersją niemieckiego tramwaju wojennego KSW. Tramwaj charakteryzował się prostą i niezbyt nowoczesną konstrukcją, zabierał dużo pasażerów, w ruchu miejskim jeździł stosunkowo szybko. Konstal korzystając z niemieckiego wzoru, m.in. miał za zadanie znormalizowanie konstrukcji do polskich warunków. Zakład odpowiadał za całość projektu i określił go jako "normalizowany", stąd litera N w typie tramwaju.
Nie każda miejska linia tramwajowa miała zakończenie w postaci pętli, często były to tzw. krańcówki, czyli ślepe zakończenia torów, gdzie zmieniano kierunek jazdy. W związku z tym, stanowiska motorniczego znajdowały się na obu końcach pojazdu. Po obu stronach pomostu były też szerokie, ręcznie otwierane, jednoskrzydłowe drzwi zewnętrzne umożliwiające szybkie wsiadanie i wysiadanie pasażerów.
Model należy do średniotrudnych w budowie. Plan modelu jest opracowany komputerowo na 2 stronach formatu A4.